Drogi kliencie! Z radością pragniemy poinformować, że wychodząc naprzeciw nowoczesnym rozwiązaniom mamy do zaoferowania w naszej ofercie dwie nowe usługi

Poruszając się po drogach, których jakość pozostawia wiele do życzenia proces zużycia opon oraz zawieszenia zdecydowanie zachodzi szybciej niż przy normalnej eksploatacji pojazdu. Aby parametry wyznaczone przez producenta były prawidłowe należy odpowiednio ustawić kąty pracy kół. Geometria 3D umożliwia ustawienie kątów pracy kół w idealny sposób do parametrów wyznaczonych przez producenta pojazdu. Należy także pamiętać, że po każdorazowej wymianie elementów zawieszenia; takich jak amortyzatory, końcówki drążków kierowniczych, wahaczy bądź ich części powinno się ustawić zbieżność lub geometrie kół.

Dzięki najnowocześniejszemu systemowi pomiaru i obrazowania geometrii firmy JOHN BEAN V2200 mamy możliwość szybkiego i precyzyjnego pomiaru geometrii samochodu z wykorzystaniem technologii obrazowania trójwymiarowego 3D. Obecnie na rynku jest to najnowocześniejsze i najdokładniejsze rozwiązanie. Proces pomiaru geometrii w trówymiarze polega na mocowaniu na kołach zespołu tarcz, a następnie odczycie ich pozycji w przestrzeni przez komputer za pomocą kamer wysokiej rozdzielczości. Przy wykorzystaniu urządzeniu do pomiaru geometrii 3D możliwe jest także sprawdzenie równoległości osi i odległości od siebie poszczególnych kół, których odchylenie są następstwem np. wypadków czy kolizji drogowych.

Prawidłowo ustawiona geometria pojazdu wpływa bezpośrednio na bezpieczeństwo i komfort jazdy.

Geometria pojazdu jest konieczna, gdy zauważymy następujące zjawiska:

  • auto nie jest stabilne na drodze,
  • opony zużywają się nierównomiernie,
  • podczas jazdy na wprost mamy poczucie, że auto ściąga na jedną ze stron,
  • podczas jazdy w zakręcie słyszymy piszczenie opon,
  • auto inaczej pokonuje zakręt lewy niż prawy,
  • podczas jazdy na wprost po równej drodze kierownica nie znajduje się w prawidłowym położeniu.

Skrzynia biegów odpowiada za przenoszenie na koła mocy wygenerowanej przez silnik. Pomiędzy jej elementami występują ogromne obciążenia. Jakość środka smarnego ma więc tu ogromne znaczenie. Przy użyciu urządzenia SPIN ATF 400 jesteśmy w stanie wyczyścić cały układ olejowy oraz kanały skrzyni biegów. Tradycyjne metody wymiany oleju w automatycznych skrzyniach biegów niestety nie umożliwiały wymiany całego oleju – w rzeczywistości mieszały stary olej z nowym. Pojawienie się nowoczesnego sprzętu do wymiany oleju SPIN ATF 400 umożliwia wymianę CAŁEGO oleju w skrzyniach biegów.

Dynamiczna wymiana oleju umożliwia wypłukanie automatycznych skrzyni biegów ze starego płynu i osadów a następnie uzupełnienie jej nowym olejem o specyfikacji przewidzianej przez producenta. Następnie dokonuje się wymiany filtra w ASB. Dzięki temu, skrzynia biegów ponownie zaczyna pracować w warunkach fabrycznych. Wymiany oleju tą nowoczesną metodą zapewnia natychmiastowy, bardzo odczuwalny wzrost płynności działania i komfortu przełączania. Pozbywamy się odczucia szarpania skrzyni, biegi zmieniają się zdecydowanie płynniej i ciszej.

Olej w ASB poza smarowaniem mechanizmów odpowiada za odprowadzanie ciepła oraz schładzanie skrzyni biegów. Tak szeroki zakres zastosowania powoduje szybką utratę jego właściwości. Objawia się to pogorszeniem jakości pracy skrzyni biegów – brak płynności przy zmianie biegu, szarpanie, hałas. Należy pamiętać, że lekceważenie pojawiania się takich objawów doprowadza do nieuchronnej często bardzo kosztownej awarii.

Dynamiczna wymiana oleju w automatycznych skrzyniach biegów krok po kroku:

  • Podłączenie do rozgrzanej skrzyni biegów urządzenia SPIN ATF 400.
  • Czyszczenie układu smarowania ASB
  • Przy użyciu pompy usunięcie ze skrzyni starego oleju przy jednoczesnym wprowadzaniu nowego oleju; w celu uchronienia pracy skrzyni bez oleju
  • Jeśli ASB posiada wymienny filtr skrzyni biegów dokonuje się jego wymiany
  • Skontrolowanie poziomu środków smarnych w skrzyni biegów.
  • Za pomocą diagnoskopu dokonywana jest adaptacja skrzyni biegów do nowych warunków pracy.